lauantai 28. heinäkuuta 2012

Etsitään uutta kartturia agilityyn

Hei! Olen nuori bordercollie-poika ja etsin uutta ohjaajaa agilityyn.Toiveissa olisi löytää sellainen, joka ei itse aiheuta hylkäyksiä radoilla ja antaisi minulle edes mahdollisuuden näyttää taitoni.

Nykyinen on aivan mahdoton! Tänään strattasimme ensimmäisen kerran 3-luokassa piirinmestiksissä Orivedellä ja olin todella innoissani. Yksi rimahan sitten siinä ensimmäisellä radalla tippui, mutta hain hienosti kepit ja kaikki meni hyvin, kunnes ohjaaja alkoi kiihdyttämään liikaa eteenpäin ja luulin, että nyt pitää mennä jo. Unohtui siinä hötäkässä sitten keppien viimeinen väli, mutta kun otettiin uusiksi, niin ohjaaja pisti minut väärään väliin ja antoi ymmärtää, että meni oikein ja jatkoi vaan matkaa. Eikä edes ajoissa kertonut kummalta puolelta keppien jälkeistä hyppyä piti kääntyä, jouduin vähän odottelemaan niitä neuvoja..
Luuli vielä, että saatiin tulos radalta, kunnes kuuli kaveriltaan virheestään. Pöljä.


Toisella radalla olin itse todella hyvässä iskussa, mutta mitä tekee kartturi?? Törmää itse siivekkeeseen niin, että rima tippuu ja kun en estettä pystynyt siis suorittamaan, niin siitä tuli heti kättelyssä hylkäys! Katsokaa vaikka kuinka hienosti olisi ilman sitä mennyt!



Idiootilta ohjaajalta pari sanaa myös. Idiootti, idiootti, idiootti! Siis voihan niitä hylkyjä näinkin tehdä, mutta varsinkin toi toinen rata harmittaa, kun Jeriko meni muuten niin hienosti!! Mitä helvettiä mä peruutan vinoon päin siivekettä, häh? Ja tuo riman tiputuskin olisi ihan hyvin voinut jäädä tulematta jos olisin peruuttanut suoraan ja siten ollut sen pienen pienen aavistuksen paremmin Jerikon edelle enkä sen edessä hypyllä. Jeriko ansaitsisi kyllä paremman ohjaajan! :( Mutta siis mä olin ennen rataa vuoroa odottaessa jo ihan tööt, mä en kestä tollasta paahdetta senkään vertaa kuin Jeriko. Ratojen välissä lepäilin kyllä hyvin ja yritin vähän nukkuakin ja ehkä jopa vähän torkahtelin, mutta suorassa auringon paahteessa seisoskeleminen imi kaikki mehut. Ainut puolustukseni.

Mutta älkää nyt ottako liian vakavasti, en mä oikeasti tästä ole mitenkään masentunut, harmittaa kuitenkin. Sellainen aloitus siis 3-luokalle, koira menis hienosti jos ohjaaja ei pilais suoritusta. Ensi kerralla sitten paremmin. Ainakin jos Jeriko löytää jostain paremman kartturin. ;)

Kisojen järjestelyjä täytyy kyllä vähän siinä kritisoida, ettei radoille ollut ketään sisäänheittäjää, ja kisa-aikataulu venyi, kun luvattoman paljon aikaa kului siihen, kun koirakot radalla vaihtui. Pisti vähän väsyttämään helteen lisäksi se odottelu ja aikataulun venyminenkin..

2 kommenttia:

Siiri kirjoitti...

Ajatteles, tästähän on suunta vain ylöspäin! Sitäpaitsi, jostain on aloitettava. Etkä sä edes ole huono, luulet vaan :D

Sabina kirjoitti...

Se tässä itse asiassa ehkä ärsyttääkin eniten, että en mä ole niin huono, että mun pitäis tollasia mokia tehdä! Siis kuka mokaa tolleen??! :D Ja sillä Jerikon tokan radan fiiliksellä olis ollut ihan mahkut vaikka nollaan ja itse mokasin. Nyt olen kyllä niin sisuuntunut, että kaikista aiemmista kisataukoajatuksista huolimatta aloin katselemaan kaikkia mahdollisia kisoja mihin voisi osallistua! ;)