perjantai 24. heinäkuuta 2015

Kisatauko katkaistu

Niin kuin kirjoittelin aikaisemmin, eilen oli siis Ylöjärvellä agilitykisat joihin nyt sitten vain Jeriko pääsi osallistumaan. Pakko sanoa, että oma pää ei ehkä olis kestänytkään kahden koiran ohjauksien ja ratojen miettimistä. Melken parin kuukauden totaalitauko (yksiä lyhyitä treenejä lukuunottamatta pari viikkoa sitten) oli tehnyt tehtävänsä mun käsittelykapasiteetille. :D

Tuomarina toimi Jari Helin. Eka rata oli mun mielestä profiililtaan kivoin ja meillä oli Jerikon kanssa aivan huippufiilis! :) Tehtiin itse asiassa nollaa tosi pitkään, mutta sitten puomin jälkeiselle hypylle itse tein valssin jotenkin tosi töksähtäväksi ja sillä aiheutin, että Jeriko lähti ponnistamaan liian kaukaa ja rima tippui. Viimeisen riman tippuminen meni kyllä sitten Jerikon piikkiin. ;) Mutta kuten sanoin, huikeen hyvä fiilis. :))))


Toinen rata meni myös hienosti. Yksi rima tippui kun itse olin jo liikaa menossa kepeille ja vielä vähän kumarassa -> Jerikolle tuli kiire. Tosi kiva rata kuitenkin tämäkin. :)


Ennen kolmatta rataa mulla oli jo vähän vaikeuksia orientoitua ja muistaa rataa. Kovasti kuitenkin yritin kelata rataa päässäni uudelleen ja uudelleen, mutta kun jo heti kolmannella esteellä Jeriko otti takaakierron, kun olis pitäny hypätä suoraan (en antanut riittävästi tilaa ja Jeriko lähtee vähäisimmästäkin käden heilautuksesta kiertämään) niin mulla meni pasmat ihan sekaisin. Pistin Jeriko kepeille kun olisi pitänyt pistää lyhyeen putkeen ja sitten keppien lopussa pysähdyin ihmettelemään, että mihinköhän sitä sitten pitikään mennä. Oikeastaan tosi hassua miten mä menin noin sekaisin, kun ei ole ehkä koskaan noin käynyt. :D Sain radasta kyllä sitten kiinni, mutta harmi kun jäi se oikea kuvio lyhyeltä putkelta hypylle ja mutkaputkeen tekemättä. Loppurata meni kivasti, mutta yksi rima tippui. Menee sinne treenaamattomuuden piikkiin. ;)



Ei kommentteja: