tiistai 23. joulukuuta 2014

Joulu on taas

Kaikesta anti-kodinhengettäryydestäni huolimatta mä tykkään joulusta. Ja nyt ensimmäistä joulua omassa kodissa valmistellessani olen kyllä "pistänyt tuulemaan" jonkin verran. ;) Huomenna meille joulua viettämään on tulossa mun äiti ja sisaruksia perheineen ja sain oikein kunnon motivaatiopotkun laittaa paikkoja kuntoon. Täytyy myöntää, että muuton jäljiltä on vähän talon sisusta saanut odottaa ulkotöiden ja isompien remppojen.

Marraskuun puolella postista kilahti Kodin1:n alennuskuponki ja hitsi mä innostuin! Olin jo toukokuussa kuolannut yhden ihanan ruokapöydän perään ja nyt mä sitten säntäsin pöytää ostamaan. Tilausta tehdessä sanotitin, että pöytä tulee tammikuun puolella, mikä oli aika pettymys kun nimenomaan jouluaattona olis tarvetta isommalle pöydälle. Mutta sitten viime viikolla tuli iloinen tekstiviesti, pöytä noudettavissa! Ja nyt se on täällä! :)


Ostelin myös uusia verhoja ja piti lyhentääkin niitä, mutta ompelukone ei suostunut yhteistyöhön mun kanssa. Valmis-kapat kuitenkin sopi ja heti näyttää paremmalta keittiössä. :) Kaadettiin myös kuusi omalta takapihalta ja innostuin vähän senkin kanssa, kun laatikkoihin on kertynyt vaikka kuinka paljon koristeita! ;) En muista koska oli viimeksi joulukuusi kotona, kun vanhassa kaksiossa ei ollut missään oikein tilaa sille. Ei ainakaan vuosiin ole ollut, mutta nyt on ja komea onkin! :)



Ukko kävi viime viikolla kaksissa agilitytreeneissä ja oli aivan super! Tällä viikolla vietetäänkin sitten treenitaukoa. Näyttäisi siltä, että Jeriko hurvittelut Hirmu-neidon kanssa menee viikonlopulle tai ensi viikon alkupuolelle, mutta hyvää kannattaa odottaa. ;)

Jerikokin on täällä jo odotellut lahjojen avaamista kuin kuuta nousevaa. Unohtui lahjaostosten jälkeen kassi keittiöön tossa yksi päivä. Istuskelin olohuoneessa koneella, kun alkoi kuulua hento pieni "piip".  Menin katsomaan ja siellä Jeriko istui lahjakassin edessä toiveikkaana, että saisi luvan ottaa lelun kassista. Kun eihän sieltä saa omine lupineen ottaa. ;) Vein sitten kassin vaatehuoneeseen, mutta seuraavana aamuna ovi oli jäänyt jossain välissä auki ja siellä Jeriko taas sitten istui ja odotti lupaa ottaa lelu. :D

Ukon kanssa meidän suhteen lujittamisessa ollaan tultu siihen pisteeseen, että pitää vähän peruuttaa ja jättää mm. tervehtimiset kotiin tullessa tekemättä. Nyt kahtena päivänä, kun Matti on ollut vapaalla ja mä olen lähtenyt vielä töihin, Ukko on jäänyt ulvomaan (!!) mun perään. Siis vaikka Jeriko luonnollisestikin jäi kotiin. Musta on selvästikin tullut tärkeä ja täytyy myöntää, että mua vähän tää naurattaa. :D Ei naurattais jos asuttais vielä kerrostalossa, eikä Mattia kyllä naurattanut... ;)

Huomenna sitten syödään niin, että maha paukkuu. Aten ja Maijun mukana tulee Ronja a.k.a. Jääkarhu myös mukaan joulun viettoon ja veikkaan, että Nuoja ja Tosi Nuija on taas vauhdissa huomenna. Jeriko ja Ukko toivottaa kaikille oikein hyvää Joulua!


Ei kommentteja: